گزارش بسیج از بررسی مولفه های ولایی در پیاده روی اربعین و نقش آن در تحقق تمدن نوین اسلامی؛

پیاده روی اربعین، از تشکیل امت واحده تا ایجاد تمدن نوین اسلامی   

پیاده روی اربعین، از تشکیل امت واحده تا ایجاد تمدن نوین اسلامی   
حجت الاسلام یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی با احیای عنوان ولایت در جوامع مختلف گام مهمی در راستای تحقق مولفه مهم امام و امت برداشت و مطمئنا شکل گیری امامت و امت در جامعه، از زیرساخت های مهم تحقق تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی است.
کد خبر: ۹۶۱۸۰۹۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

قزوین_ به گزارش بسیج، پیاده روی اربعین، بزرگترین رستاخیز انسانی است که این حرکت جریان ساز، با اعتقاد خاص شیعیان، چهل روز پس از شهادت سیدالشهدا(س) و یاران وفادار ایشان صورت می گیرد و این حرکت به تأسی از پیاده روی اهل بیت اباعبدالله(ع) پس از دوران اسارت و بازگشت ایشان به کربلا و صحنه پربلای کربلاست.

این جریان بزرگ جهانی امروز به مرحله ای رسیده که ادیان مختلف عالم با حضور در مسیر پیاده روی، زمینه را برای ایجاد امت واحده و تمدن نوین اسلامی فراهم کرده اند. بررسی مولفه های ولایی در پیاده روی اربعین و نقش آن در تحقق تمدن نوین اسلامی بیانگر این امر مهم است که جهان در آستانه خیزشی عظیم برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که در پرتو مولفه مهم ولایت در حال ایجاد است.

دشمن به دنبال حذف مولفه ولایت و عدم تشکیل امت واحده است 

حجت الاسلام علی یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج، یکی از مظاهر علنی و قطعی پیاده روی اربعین را ولایتمداری عنوان کرده و افزود: طبیعتاً احیای فرهنگ ولایت در بین جامعه امروز یکی از مهمترین نیازها و دغدغه ها و از الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان این نکته که دشمنان طی سال های متمادی تلاش کردند تا نهضت امام حسین(ع) به عنوان ولی و امام جامعه، به فراموشی سپرده شود گفت: دشمنان طی سال های طولانی به دنبال فراموشی بحث ولایت و تغییر ریلی بودند که آن زمان از سوی ولایت به خلافت اتفاق افتاده بود تا کسی در مسیر ولایت حرکت نکند. 

جمهوری اسلامی ایران با نهضت امام خمینی(ره) که برگرفته از نهضت امام‌ حسین(ع) بود و پشتیبانی مردم به تأسی از قیام عاشورا، شرایطی را در جهان ایجاد کرد که مجددا اسلام ناب محمدی بر مبنای ولایت مطرح شود.

یکی از مهمترین مصادیق احیای ولایت، پیاده روی اربعین است

امروز شاهدیم که بعداز انقلاب اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی، در کشورهای مختلف، الگوگیری از انقلاب اسلامی در سطح وسیع رواج یافت. یکی از مهمترین مصادیق بحث احیای ولایت، پیاده روی اربعین است. 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، با اشاره به فلسفه پیاده روی اربعین تصریح کرد: پیاده روی اربعین از زمان شهادت امام حسین(ع) وجود داشته اما بصورت مخفیانه و گاهی ممنوع انجام می شده، در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که این رستاخیز عظیم انسانی هر سال باشکوه‌تر از سال های قبل برگزار می شود و به نوعی وحشت و هراس دشمن از احیای عنوان ولایت است تا امت واحده شکل نگیرد.  

امام و امت همیشه در کنار یکدیگرند و دشمنان به شدت به دنبال حذف عنوان امام هستند تا از تشکیل امت واحده پیشگیری نمایند. 

وی اضافه کرد: پیاده روی اربعین، نه تنها ملت های مسلمان بلکه همه آزاداندیشان جهان را متحد کرد و در حال تبدیل به امت واحده ای است. یکی از نمونه های بارز این جریان بزرگ جهانی، حضور کشیش های مسیحی و سایر مذاهب است که وقتی از آنها سوال می شود چرا در این جریان عظیم حضور دارند بیان می کنند که؛ امام حسین(ع)، برای آنها نیز یک الگو و قهرمان است.

شکل گیری امامت و امت از زیرساخت های مهم تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی است

 لذا این انقلاب با احیای عنوان ولایت در جوامع مختلف گام مهمی در راستای تحقق مولفه مهم امام و امت در جامعه برداشت و مطمئنا شکل گیری امامت و امت در جامعه، از زیرساخت های مهم تحقق تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی است.

حجت السلام یوسفی بیان کرد: از طرفی در برخی روایات شاهد هستیم که یکی از الزامات و شرایط تحقق حکومت منجی عالم بشریت، آشنایی مردم با امام حسین(ع) و نهضت بزرگ عاشوراست. این مردم مطالبه گر تحقق حق امام حسین(ع) و انتقام و خونخواهی ایشان هستند که منتقم خون ثارالله، امام مهدی(عج) است که به فضل الهی با توسعه این فرهنگ و تکیه بر مشترکات که حرکت در مسیر ولایت است باعث می شود زمینه های ظهور فراهم شود و شاهد تشکیل تمدن نوین اسلامی با حضور مقدس حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار